Régi porcelán baba felújítása

Van a közelünkben egy használtcikk piac, ahol időről- időre régi porcelánbabák is feltűnnek. Régóta szemeztem velük, míg végül megvettem ezt a 80-as évekből származó szőke babát. Szegény nem nézett ki szépen, de minden része ép volt, és én megláttam benne a királylányt.


Gyenge, műszálas anyagból varrt, pecsétes ruhái, talp nélüli cipője, kócos haja volt.






Levettem viseltes ruháit, kibontottam a copfját, majd ruhaöblítős lavórban szivaccsal lemostam az arcát, megmostam a haját. A testét fedő vásznat is átmostam, de igyekeztem, hogy ne ázzon át teljesen.



Nagyfogú fésűvel többször átfésültem, ahol levált a ragasztás, varrás a fejéről, ott javítottam.


A levetett ruhákat szétbontottam, az elemeket papírra helyezve körberajzoltam, hogy pontos szabásmintám legyen.




Ugyanígy jártam el a cipővel is.


Ha a baba régi emlék, igyekzzünk az eredetihez hasonló anyagokból dolgozni. Nekem viszont nem tetszett az eredeti ruha, a hosszú mellfodor, a műszálas csipkék, így csak az alap ruha mintáját tartottam meg. Köténynek saját mintát készítettem. Kellemes, kissé régies hangulatú kék virágos pamutvásznat választottam, hozzá arany színű tűpettyes fehéret, pamutcsipkével.


Először a vállakat varrtam össze, majd bevarrtam az ujjakat, végül összevarrtam oldalt és folytatólagosan az ujját. Utána jött a szoknyarész, majd hátul tépőzárat varrtam rá.


Zoknihoz keskeny csőgézt használtam, melyre felül kézzel kerek laposgumit varrtam. A cipőt vékony bőrből szabtam, a talpa, sarka préseltlemez.


Csipkés köténnyel, virággal dúsan díszített kalappal lett teljes a szerelés.



























Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Babavarrás, avagy hogyan NE varrjunk babát

Maci rugdalózóból - emlékmaci