Tombola- baba

Akit még nem győztem meg előző bejegyzéseimmel remélem most sikerül :)

A tehetséges gyerekek szülei bizonyos szempontból ugyanolyan nehéz helyzetben vannak, mint a tanulási/ magatartási problémákkal küzdő gyerekekéi. (Édes teher ez persze, nem panaszként mondom.) Tudniillik az oktatási rendszer az átlaggyerekre épül. Aki kilóg belőle, akár így, akár úgy, nehéz helyzetbe kerül. Mert egy átlag iskolában a gyorsan tanuló gyerek hamar elkezd unatkozni, és ha még ráadásul fiú is, előbb-utóbb rosszalkodni. Nem talál kihívást magának, ellustul, a sor tetszés szerint folytatható. Szinte így jártunk a fiammal is, akinek a tanítónőjével ráadásul beszéltem is, mielőtt beírattuk. Sajnos a négy év alatt még odáig sem jutottunk el, hogy bevihessen egy könyvet napközibe, hadd olvashasson míg a többi gyerek a háziját írja, lévén ő nagyon hamar elkészült. Így egy- másfél órát üldögélnie kellett csendben, tétlenül...
Mivel nem vagyok pesti, de még csak nem is Magyarországon születtem, nem voltam tisztában a pesti gimnáziumokkal. Úgyhogy, mikor a fiam negyedikes lett beírtam a keresőbe, hogy legerősebb gimnáziumok, így akadtam az ELTE Radnótira Miklós Gyakorlóiskolára. A gyerek felvételizett, úgy hogy előtte még csak egy feladatlapot sem látott, és másodikként bejutott. Akkor fel sem mértük milyen nagy dolog is ez.
Az iskola teljes mértékben beváltotta a hozzá fűzött reményeket, a fiam jól érzi magát, lelkes, kíváncsi, és itt már bizony tanulnia is kell :) Szerencsére az sem következett be, amitől féltem, hogy a sok okos gyerek közt a végén fog kullogni, hiszen itt is kitűnő tanuló.
Nem sok hasonló színvonalú iskola létezik az országban, holott azt gondolom nemcsak az érintett gyerekek, családok, de az egész társadalom is jól jár velük...
Ezért is tartom szomorúnak, hogy a gyakorlóiskolák, köztük ez is, mostohagyerekként vannak kezelve. Az önkormányzatoktól nem kapnak pénzt, de nagyon keveset kapnak az egyetemektől is, lévén nekik sincs sok.
Tavaly támogatói összefogással sikerült kifizetni a számlákat, és idén is nagy szükség van az adományokra. Ennek egyik módja a pénzbeli felajánlás, az adók 1 %-a, a másik a Szülői Munkaközösség által szervezett koncerteken (máj. 4.-n Zorán!), rendezvényeken való részvétel.
Március 22.-n, pénteken 16 órától pl. bolhapiacot szerveznek, a bevétel az iskoláé. Erre készítettem az előző bejegyzésekben mutatott babákat, és erre készült ez a nagyobb, öltöztethető Waldorf jellegű baba is. Őt majd tombolán lehet megnyerni.
Várunk minden segítő szándékú (és vastag pénztárcájú :) érdeklődőt.






Megjegyzések

bemka üzenete…
Gyönyörű és kedves ez a babád is.
Az előző bejegyzésben mutatott apróságok pedig egyenesen elbűvölőek.
Ezzel persze csak ismétlem magam,de tudom , hogy a dícsérő szó mindig jól jön.
Sok sikert a vásárban, tombolán, hogy minél több vastagpénztárcájú ember szeressen bele a babáidba :)
És utoljára, de nem utolsó sorban gratulálok az ügyes gyermekeidhez!
:)
Aledi üzenete…
Jaj, nagyon kedves vagy Bemka, köszönöm szépen! Ismételd csak magad nyugodtan, én igazán nem bánom :)
A vásár siker volt, kellemes, és jó érzés nemcsak az, hogy tetszettek a babáim, de az is, hogy segíthettem velük.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Babavarrás, avagy hogyan NE varrjunk babát

Maci rugdalózóból - emlékmaci