Párosan szép... 2. rész

Régebb a babák haját varrtam fel először, aztán kaptak arcot. Azonban olyan sűrű, apró öltésekkel rögzítem a hajat, hogy alig találtam helyet, ahová elrejtsem az archoz hasznát fonal végét, ezért megfordítottam a sorrendet. Waldorf babákhoz először horgolt sapkát készítek, amit jó erősen rávarrok a fejükre. Majd kellő méretű könyvre feltekerem a hajnak való fonalat, szétvágom, és szálanként (vékonyabb fonal esetén duplán) horgolótűvel hurkolva behúzom a hajszálakat. Egy-egy frizura elkészítése kb. 2 órát vesz igénybe, de ez sima rutinmunka, nem nagyon kell figyelni, közben nyugodtan meg lehet hallgatni a gyerekek napi beszámolóját :)
Az igazi, szabályos Waldorf baba szája egy vízszintes vonalból áll. Így a gyerek bármilyen arckifejezést bele tud látni. Én azonban nem állom meg, hogy mosolygósra ne varrjam őket. Egyszerűbb, varrott arcú babáknál sima varrócérnát, ezeknél hímzőcérnát használok. Arcpírhoz sima kozmetikai pirosítót használok, melyet fültisztító pálcikával körkörösen viszek fel. Ez idővel lekopik, de bármikor fel lehet frissíteni. Számomra természetesebb, barátságosabb, mint a festék.

Most már egyéniségük van, rendes babák, ha csupaszak is, kellő szeretettel kell bánni velük :)

Megjegyzések

"Maminka" üzenete…
Szia!
nem tudok e-mailt küldni, mert valami miatt visszadobja a levelem. lehet, hogy tele a postaládád?
Így csak ide tudok írni:

Van számodra egy díjam, ami egy játék is.( Ezáltal egy kicsit jobban megismerhetjük egymást ).
Kattints a következő link-re és megtudod a szabályokat:)
Persze csak ha szeretnél részt venni benne.

További szép napot: "Maminka"


http://julcsi-maminka.blogspot.com/2010/04/dij-cukker-bloger.html
Shushanna üzenete…
Végre megoldódott a rejtély számomra! Sose tudtam, hogyan lesz ezeknek a babáknak olyan sűrű és stabilan fejükön maradó hajuk.
Köszííííí!!!
bemka üzenete…
Máris egyéniség mindkettő.Szép :)
Unknown üzenete…
:-)
én másképp készítem a hajakat, de ez is nagyon jó!
Nemsokára írok róla ill. kiegészítem a piszkozatom , de még a ruciján dolgozom, nincs ihletem.
No, majd a holnapi szülinapi buli után hátha. Megyek tortát sütni.
Vacskamati üzenete…
Ennél szebb fiúhajat még nem is láttam! :)
Hencsilli üzenete…
Nagyon jó a haj! Én elképzelni sem tudtam, hogy csinálod :) Az orra hogy lesz ilyen kis fitos? Valamit teszel oda, hogy kidudorodjon?? Bocs, ha hülyeséget kérdezek, de nem hagy nyugodni..
Aledi üzenete…
Köszönöm, lányok.
Maminka,
Köszönöm a díjat. És, hogy szóltál a mail miatt. Nem volt jó a cím :)
Rilla,
Nagyon kíváncsi vagyok te hogy készíted. Szülinapi torta? Jaj, nekem ilyent nem szabad írni, borzasztó édesszájú vagyok :)
Shushanna,
Szívesen :)
Bemka,
A fiú babától féltem, ritkán varrok, de szerencsére segített nekem, valahogy adta magát, tudod :)
Vacskamati ,
Köszi szépen. Kicsit tartottam tőle, hogy túl vékonyszálú, és egyenes lesz. A férjem szerint szolid rocker frizura :)
Hencsilli,
Egyáltalán nem kérdezel hülyeséget :)Az előző részben tettem be linket az Indexbabára, ott van képes leírás is. Az orrához kijelölök egy pici kört a szemvonala alatt, és átlósan szembe öltögetve összehúzom, ettől dudorodik ki. Egészen kicsi kört kell jó sűrűn, szorosan átvarrogatni, és akkor ilyen pici, tartós nózija lesz.
bemka üzenete…
Megkívántam babát varrni....
bolyet üzenete…
Na most megvagy!!!:-))HORGOLÁS??hogy ez nekem nem jutott eszembe!Hát persze, horgolás!Mi más??Tündéri fiúcska!
krisz üzenete…
Úgy tünik nem sikerült bejegyzést hagyni nálad.Talán majd most.
Nekem már igy ruhátlanul is nagyon kedvesek.Olyan jó hogy ilyen szépen tudsz himezni!Én is úgy szerettem volna ha Rosie mosolyog,de nem sikerült.Igy lett ilyen csücsöri szája.
Ó,és nagyon szépet irtál a végére!
F.Gina üzenete…
Szálanként ? Te jó ég ! Nagyon helyesek már most is :))
Én sem tudtam múltkor kommentelni.
Aledi üzenete…
Bemka,
Csak rajta, jöhetnek az újabb szépségek :)
Bolyet,
Persze, hogy horgolás! Ezért (is) akartam rendesen megtanulni :)
Krisz,
Szerintem Rosie igenis mosolyog, ha nem is ilyen nagy ívben. Az a megoldás sokkal nehezebb. Amúgy gyakorlat kérdése az archímzés. Nekem még így a kb. 150. babánál is többszöri nekifutásra sikerül a végleges verzió. Persze egyszerűbb lenne először megrajzolni, magam sem tudom miért nem teszem.
F.Gina,
Én meg azon ámulok mindig, hogy lehet 5 cm-es darabokból takarót varrni :)
Nem értem miért nem tudtatok kommentet hagyni, nem állítottam át semmit.
Móni üzenete…
Nagyon aranyos az arcuk is, már nagyon várom, kész legyenek.
Móni üzenete…
Látom, szemezgettél. Köszi :)))
katafolt üzenete…
Hajból ez az egyik kedvencem,csak ne tartana olyan sokáig megcsinálni !
Szépek már most is ...

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Babavarrás, avagy hogyan NE varrjunk babát

Maci rugdalózóból - emlékmaci